Η Plastimak προσθέτει 1 ακόμη πανελλήνιο βραβείο στη συλλογή της, χάρη στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα EcoMak

Τα ετήσια βραβεία Packaging Awards διοργανώθηκαν για ακόμη μία φορά και φέτος, βραβεύοντας όλες τις εταιρίες που καινοτόμησαν στον τομέα της συσκευασίας.
 
Για ακόμη μία χρονιά, η Plastimak ξεχώρισε με την φιλική προς το περιβάλλον σειρά προϊόντων EcoMak.
 
EcoMak: Ανακυκλώσιμη συσκευασία doypack για αποξηραμένα φρούτα 

Ο πελάτης μας, μία εταιρία παραγωγής βιολογικών ξηρών καρπών και αποξηραμένων φρούτων από την Αυστρία, με τοποθέτηση του προϊόντος του σε μεγάλους retailers της Γερμανίας, της Αυστρίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, σχεδίασε μια νέα σειρά προϊόντων ξηρών καρπών και super foods προάγοντας την υγεία και την ευεξία. Η συγκεκριμένη σειρά προϊόντων τηρεί όλες τις προδιαγραφές του Fairtrade  και προέρχεται από μικρούς βιοκαλλιεργητές από όλο το κόσμο. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα όπου θέλει ο πελάτης μας να επικοινωνήσει προς τον καταναλωτή είναι ότι η παραγωγή των προϊόντων του έχει την κατά δυνατόν ελάχιστη αρνητική επίδραση στον πλανήτη.  Η επιλογή μίας συσκευασίας φιλικής προς το περιβάλλον αποτελούσε μονόδρομο για την εταιρία για να δημιουργήσει ένα προϊόν το οποίο θα προάγει την υγεία του καταναλωτή αλλά θα είναι και φιλικό προς το περιβάλλον.

Συνεπώς, η ζήτηση από τον πελάτη μας ήταν για ανακυκλώσιμη συσκευασία, η οποία όμως θα έπρεπε να φέρει κάποια πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Αρχικά, βασικός «όρος» στο σχεδιασμό της νέας συσκευασίας ήταν η παρατεταμένη διάρκεια ζωής στο ράφι, και συγκεκριμένα 18 μήνες. Καθ’όλη την περίοδο αυτή, πρέπει να διατηρείται η φρεσκάδα του προϊόντος στην συσκευασία, η οποία επιτυγχάνεται με τη σωστή διατήρηση της τροποποιημένης ατμόσφαιρας που εφαρμόζεται κατά τη συσκευασία. Η μορφολογία του πακέτου ήταν τύπου Doypack, κι όφειλε να κρατήσει τα ίδια φυσικά χαρακτηριστικά με τη συμβατή δομή που περιλαμβάνει και πολυεστέρα (PET). Tέλος, η τελική συσκευασία με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά όφειλε να ανταπεξέλθει στην παστερίωση που επιδέχεται το τελικό προϊόν μαζί με τη συσκευασία.

Λύση

Η αντικατάσταση του PET και σε αυτήν την περίπτωση  δεν ήταν εύκολη, καθώς οι περισσότερες μηχανές συσκευασίας είναι προσανατολισμένες στη χρήση μόνον του υλικού αυτού, από το υλικό των σιαγόνων συγκόλλησης μέχρι και την ίδια τη μέθοδο κόλλησης. Η λύση που αναπτύξαμε ήταν με βάση το PE και στα δυο στρώματα του λαμιναρισμένου υλικού. Για εσωτερικό υλικό χρησιμοποιήθηκε ένα PE EVOH με τους μέγιστους δυνατούς φραγμούς σε οξυγόνο και υγρασία έτσι ώστε να πετύχουμε ισχυρές κολλήσεις για την διατήρηση της τροποποιημένης ατμόσφαιρας, παρατεταμένη διάρκεια ζωής και διατήρηση της φρεσκάδας του προϊόντος ως την ημερομηνία λήξης.

Σαν πρώτο στρώμα επιλέξαμε ένα διαξονικά τανυσμένο PE  όπου θα μας έδινε παρόμοιο stiffness στο τελικό πακέτο με αυτό του πολυεστέρα, ανάλογη ποιότητα εκτύπωσης και βέβαια δυνατότητα επεξεργασίας στην ίδια συσκευαστική μηχανή χωρίς τροποποιήσεις.

Η πρόκληση για το συγκεκριμένο project δεν σταμάτησε εδώ διότι -αντίθετα με τον πολυεστέρα- το πολυαιθυλένιο είναι ένα θερμοκολλητικό υλικό και κατά τις πρώτες δοκιμές του υλικού είχαμε «ψευδοκόλληση» στις πιέτες του πάτου του τελικού πακέτου. Αυτό δεν επέτρεπε την inline γέμιση των πακέτων μετά την διαμόρφωση. Tο τμήμα R&D της εταιρίας μας ανταποκρίθηκε και σε αυτήν την πρόκληση εφαρμόζοντας μια θερμοάντοχη λάκα στην εξωτερική πλευρά της συσκευασίας η οποία καθιστούσε αυτομάτως το υλικό μη θερμοκολλητικό στις θερμοκρασίες επεξεργασίας του πελάτη μας και δεν επηρέαζε το machinability και την ταχύτητα.

Επίσης σε κάποιος κωδικούς της συγκεκριμένης σειράς εφαρμόσαμε κατά την εκτύπωση ειδικά μελάνια για παστερίωση.

Οφέλη

Η νέα δομή πέρασε επιτυχώς τα τεστ γήρανσης και τα γευσιγνωστικά τεστ και αποδείχθηκε πως δεν αλλοιώνεται με οποιοδήποτε τρόπο η γεύση των προϊόντων καθ΄ όλη την επιθυμητή διάρκεια ζωής του προϊόντος.

Σε συνέχεια, ο πελάτης μας, έχοντας πλέον τη συγκεκριμένη λύση, μπόρεσε να προσεγγίσει 2 ακόμη μεγάλους retailers στο Ηνωμένο Βασίλειο, πολλαπλασιάζοντας δυνητικά τις πωλήσεις του στην αγορά αυτή ενώ μπόρεσε να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το φιλικό προς το περιβάλλον brand του χωρίς καμία έκπτωση στην εμφάνιση της τελικής συσκευασίας, στη διάρκεια ζωής και στην φρεσκάδα του προϊόντος.